Miego trūkumas – pavojingas

Miego trūkumas – pavojingas

Miegas yra būtina sąlyga gerai psichinei sveikatai ir emocinei gerovei. Kuo jis gilesnis, kuo labiau atsipalaiduojama ir pailsima miegant, tuo geriau jaučiamasi dieną. Kartais žmonės sako, kad jų miego trūkumas neveikia, esą užtenka 4 val. miego, bet tai netiesa. Miego stygius gali stipriai paveikti kiekvieno psichinę sveikatą: gali sukilti nerimas, atsirasti neigiamų minčių, baimių, keistų ir neįprastų fiziologinių pojūčių (drebulys, rankų virpėjimas ir kt.).

Prastas miegas – nerimo ir depresijos požymis, tačiau tai veikia ir atvirkščiai: dėl miego stygiaus gali išsivystyti depresija, nerimas ar kitos psichinės sveikatos problemos, pvz., nuotaikų svyravimas, panikos atakos. Todėl itin svarbu rūpintis tinkamu nakties poilsiu.

Norint įvertinti savo miego kokybę, galima atlikti trumpą testą. Pažymėkite jums tinkančius teiginius:

  • Naktį pabundate daugiau nei vieną kartą.
  • Pabundate paryčiais prieš darbą ar kitą veiklą bent 1–2 val. ir vartotės, negalite užmigti.
  • Naktį dažnai pabundate ir tada sunkiai užmiegate, tam prireikia daugiau nei 10 min.
  • Ryte atsibudę jaučiatės tarsi visai nemiegojote.
  • Ryte pabudę nesijaučiate pailsėję.
  • Dieną dažnai žiovaujate ir norite miego.
  • Negalite užmigti atsigulę į lovą ilgiau nei valandą.
  • Užmiegate ne anksčiau kaip 2–3 val. nakties.
  • Kasdien miegate 4–5 valandas.
  • Negalite užmigti be raminamųjų / migdomųjų vaistų.

Jeigu jums būdingi bent 4 šių požymių, rekomenduojama kreiptis į šeimos gydytoją, aptarti situaciją, galbūt būsite nukreipti pas psichologą. Gali būti, kad prastas miegas sukelia didelį stresą kasdieniame gyvenime, todėl svarbu ieškoti būdų pagerinti ne tik miego, bet ir gyvenimo kokybę.

Spausdinta žurnale „Prie kavos“, 2020 m.